ריהוט לבתי כנסת

אם יש מקום היקר ללבו של כל יהודי הלוא הוא בית הכנסת. לכאן באים היהודים כדי להתפלל בימי חול ובחגים ולשפוך את לבם לפני בורא עולם. מסיבה זו, לאורך השנים הפך ריהוט לבתי כנסת למבוקש. הגבאים והמתפללים מקיימים ישיבות כדי לבחור את הרהיטים המתאימים עבורם. וכשמדברים על עיצוב ואיכות, אין כמו נריאל – החברה המספקת ריהוט אמנותי לבתי הכנסת. כאן ניתן להזמין את רהיטים איכותיים שישדרגו את זמנם של הבאים להתפלל.

באיזה ריהוט לבתי כנסת ניתן להיתקל

אלה כמה רהיטי עץ שבהם משתמשים המתפללים דרך קבע:

  • ספריות – בבתי כנסת רבים מקפידים להזמין ספריות עץ מעוצבות בעלות זכוכית שקופה שדרכה ניתן לראות את כל הספרים. הספריות משמשות את המתפללים במקרים שבהם מתקיימים שיעורים בבית הכנסת, או כאשר אחד המתפללים מבקש להעביר את הזמן הקצר שנותר לו עד תחילת התפילה.
  • ארון הקודש – זהו ללא ספק אחד מבין הרהיטים הבולטים והחשובים ביותר. ארון זה מאחסן את ספרי התורה הקדושים שנכתבו במיוחד על ידי סופר סת"ם, והוא בולט לעיני כל. משום כך, חשוב להשקיע בעיצוב ארון זה, שאליו נושאים המתפללים את עיניהם בשעה שמוציאים את הספרים בעת קריאת התורה.
  • בימה לתפילה – בימה זו ממוקמת במרכז החלל של עזרת הגברים, ולכן יש צורך לבחור בבימת עץ איכותית. לבימה זו עולה בעל הקורא או החזן.
  • ספסלי מתפללים – ריהוט זה הוא מבין הרהיטים החשובים ביותר. הספסלים מיועדים לישיבה ממושכת בבית הכנסת, בייחוד בתפילות הבוקר. משום כך, נגרייה מקצועית דואגת לרפד את המושבים האלה ולהנעים את הישיבה עליהם. ניתן לבחור ספסלי ישיבה בעיצובים שונים. כך למשל, ספסלים ארוכים העשויים מעץ בהיר ומרופדים בריפוד בצבע כחול עמוק.

הרהיטים בבתי כנסת המסמלים את אופי בית הכנסת

כשאנו באים להתפלל בערב שבת או בחג, אנו מודעים לרהיטי העץ המהודרים שמסביבנו. ריהוט לבתי כנסת משתנה בהתאם לסוג בית הכנסת. בבית כנסת ספרדי, למשל, ניתן למצוא רהיטים בסגנון שהיה נהוג במרוקו. בבית כנסת אשכנזי, לעומת זאת, אפשר להיתקל ברהיטים שהיו נהוגים בקהילות שונות בפולין או בהונגריה. לכל בית כנסת סגנון ייחודי משלו, המבדיל אותו מכל בית כנסת אחר בסביבה.

ריהוט לבתי כנסת בצפון

ספריות מעוצבות נריאל

ספריות מעוצבות נריאל

קידום אורגני לאתרים בניית אתרים
Call
Mail