כסאות לבית כנסת

בית הכנסת הוא המקום שאליו באים היהודים להתפלל תפילות שחרית, מנחה וערבית בימי חול ובחגים. לעתים מדובר בתפילות קצרות ולעתים בארוכות. כך או כך, כסאות לבית כנסת הן הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו כאשר מרהטים בית כנסת חדש, כדי לספק תנאי תפילה ראויים לציבור הפוקד את המקום. חברת נריאל מספקת כסאות מרופדים לציבור המתפללים וכן כיסאות מיוחדים לאדמו"רים ולרבנים. כמו כן, ניתן למצוא בנריאל מגוון רחב של רהיטים מעוצבים: ארונות קודש, ספריות, בימות לתפילה, עזרות נשים ואף דלתות מעוצבות לכניסה לבית הכנסת.

סוגי כסאות לבית כנסת בעיצובים שונים

היום כל בית כנסת יכול להתפאר בכסאות שונים הממוקמים בו. אלה כמה מבין הסוגים הבולטים ביותר:

  • כסאות מרופדים – אלה מבין הכסאות הנפוצים ביותר בשנים האחרונות. מתפללים רבים מעדיפים לרכוש את הכסאות בזכות תחושת הנוחות שהם מעניקים ועקב תחושת הפרטיות, שכן גם אם מדובר בספסל שלם הוא מופרד על ידי כסאות רבים עבור כל מתפלל. ניתן למצוא כסאות מרופדים בעיצובים שונים. למשל, כסאות העשויים מעץ בהיר ועליהם מונח ריפוד בצבע אדום כהה, כחול עמוק או ירוק.
  • ספסלי עץ – ספסלים אלה ממוקמים כמקשה אחת והם מאפיינים בתי כנסת בסגנון עתיק יותר. ספסלים אלה אינם כוללים ריפוד, אך הם מגיעים בעיצובים שונים.
  • כסאות מיוחדים – אלה כסאות בודדים לרבנים ולאדמו"רים – האנשים המובילים את המתפללים והאחראיים לתפקוד בתי הכנסת. בכל הקהילות בארץ ובעולם מקבלים הרבנים מקומות מכובדים, ולכן ניתן למצוא כסאות מרופדים ומעוצבים בטוב טעם.

כסאות לבית כנסת שעושים את ההבדל

מעבר לריהוט כמו כסאות לבית כנסת, המקום כולל פריטי ריהוט מגוונים נוספים. לעתים ארונות הקודש הם המבדילים בין בית כנסת אחד למשנהו. קהילה מסוימת בירושלים, למשל, תעדיף לרכוש ארון קודש בסגנון קלסי המזכיר ארונות מהמאה ה-18 או ה-19. קהילה צעירה יותר תעדיף לרכוש ארון קודש מודרני המחובר לקיר וחוסך במקום. כמו כן, בתי הכנסת נבדלים זה מזה גם בעזרות נשים. יש המעדיפים לתלות וילון לאורך כל המחיצה, ואילו גבאים אחרים מזמינים מחיצות מעוצבות – עזרות נשים העשויות מעץ וכוללות גם עיטורים המצופים בזהב.

כסאות לבית כנסת נריאל

כסא רב נריאל

קידום אורגני לאתרים בניית אתרים
Call
Mail